Dlaczego firmy z branży IT potrzebują analiz rynku?

0 136

Branża IT/nowych technologii należy do najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. Jest pełna innowacyjnych pomysłów i startupów poszukujących nowych modeli biznesowych. Jednocześnie, jest także pełna obszarów jeszcze niezbadanych z biznesowego punktu widzenia. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, dlaczego firmy z branży IT potrzebują badań i analiz rynku.

Przedstawiciele branży IT nie zawsze chętnie korzystają z usług analityków rynku. Wśród obaw jest m.in. możliwość niezrozumienia specyfiki branży IT/nowych technologii przez badaczy. 

Jednak to właśnie umiejętność szybkiego dostosowania się do specyfiki branży jest jedną z największych zalet dobrego analityka. Do tego dochodzi wiedza i doświadczenie w wyciąganiu z danych wniosków o realnej, biznesowej wartości. Spójrzmy bliżej na branżę IT.

Rozwój rynku IT – liczby, branże, outsourcing

Rynek IT należy do najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Obszary takie jak software development, insuretech, edutech, fintech, czy internet rzeczy (ang. Internet of Things) notują roczne wzrosty obrotów na poziomie dwucyfrowym. Wciąż pojawiają się też nowe gałęzie tego sektora. Firmy z innych branż, aby się rozwijać, także potrzebują w dzisiejszych czasach nowoczesnego oprogramowania, co dodatkowo nakręca współpracę w obszarze B2B między firmami z branży IT a firmami z każdego praktycznie sektora gospodarki, także publicznego. Wiele odważnych przedsięwzięć z branży IT może skorzystać z badań i analiz rynku. Dlaczego?

W czym pomogą analitycy rynku?

Analitycy nie tylko posiadają zdolność szybkiego dostosowania się do specyfiki danej branży, ale także umiejętność wyciągnięcia bardzo konkretnych wniosków z istniejących i zebranych w trakcie opracowywania badania danych. To także możliwość spojrzenia na danych problem z zupełnie innej perspektywy, którą niekoniecznie mogą mieć osoby obracające się w branży IT na co dzień.

Dlaczego akurat branża IT?

Za związkiem między branżą IT a analitykami rynku przemawia m.in. ogromna łatwość i wiedza, jaką przedstawiciele branży IT posiadają w zakresie zbierania danych na temat swojej działalności. Dzięki temu, badania przeprowadzane przez analityków będą łatwiejsze i tańsze, gdyż nie będzie konieczności wytwarzania wielu nowych źródeł danych.

To także branża, w której stosunkowo niewiele firm korzysta z badań rynku w tradycyjnej formie. Może więc to także być sposób na wyróżnienie się i zdobycie unikatowej przewagi konkurencyjnej, która może mieć ogromne znaczenie w przypadku skalowania biznesu na rynki międzynarodowe.

Dobra współpraca da efekt synergii

Aby badanie przyniosło pożądane skutki, ważna w tym przypadku będzie bliska współpraca między zleceniodawcą a zleceniobiorcą (badaczem). Połączenie wiedzy na temat specyfiki branży IT klienta oraz badawczo-biznesowego spojrzenia wykonawcy sprawi, że opracowanie będzie mieć ogromną wartość merytoryczną.

Sprawdź informacje na temat przykładowej analizy rynku dla branży IT.

Zostaw odpowiedź