Dlaczego warto postawić na TikToka?

0 2 385

TikTok był jedną z najczęściej pobieranych w 2018 roku aplikacji. Wciąż dynamicznie się rozwija, a w Polsce liczba pobrań do tej pory wyniosła 6 milionów, co czyni nas jednym z największych tiktokowych rynków na świecie. Na czym polega działanie tej aplikacji? Jej główna funkcjonalność to wysyłanie krótkich materiałów wideo, których treść ma przypominać teledyski muzyczne. Mogą mieć one dowolny temat, jednak co 2-3 dni sama aplikacja wprowadza temat przewodni zachęcający do wymyślania oraz publikowania swoich nagrań.

Czym jest TikTok?

Ważnym elementem TikToka jest zaangażowanie widzów. Obserwują oni wybranych twórców, a dzięki opcji follow mogą polubić wybrane treści za pomocą like’ów. Istnieje również możliwość udostępniania i komentowania. Tutaj wizualność jest na pierwszym miejscu! Obraz skutecznie wypiera słowo – w końcu film można opisać jedynie w 100 znakach. TikTokerzy nie opowiadają, nie działają wobec żadnej fabuły. Tutaj króluje lip sync, czyli poruszanie ustami do muzyki i udawanie śpiewu. W filmach można wykorzystać zmiany kadru, przejścia w rytm muzyki, efekty lustrzanego odbicia. Możliwe jest także tworzenie hauli zakupowych czy filmów beauty. 

Marketing na TikToku

TikTok stanowi świat nastolatków, a nawet dzieci. Jedna piąta użytkowników ma od 8 od do 13 lat, piętnaście procent to starsze nastolatki od 16 do 18 lat, a jedynie 2 % użytkowników to osoby pełnoletnie. Jednak chociaż TikTok należy do młodych to również idealne miejsce do publikacji treści reklamowych. Jak marketing może funkcjonować na TikToku i dlaczego w ogóle warto się nim zainteresować? Z pewnością jest to platforma dająca szansę na dotarcie do osób ludzi z pokolenia Z. To grupa, która szybko przyswaja treści w mediach społecznościowych, które są ich naturalnym środowiskiem. TikTok jest warty docenienia, ponieważ sprawnie łączy wszystkie najlepsze cechy pozostałych mediów społecznościowych – video, feed, filtry oraz efekty znane z Instagrama. Hasztagi zachęcają użytkowników do aktywności, ponadto podpowiadają, jakie tematy można wykorzystać w TikTokch. 

Co więcej, wciąż niewiele marek prowadzi swoje działania na TikToku, dlatego o wiele łatwiej dać się zauważyć niż na innych platformach. Jest to również okazja do współpracy z najlepszymi twórcami, którzy szybko się rozwijają. Są oni elastyczni i chętnie pracują z markami. Możesz też zdecydować o zasięgu swoich działań, które mogą być lokalne lub globalne, na co pozwala uniwersalna forma przekazu. Użytkownicy TikToka są mocno zaangażowani w działanie platformy, co warto wykorzystać za sprawą organizacji konkursów czy wydarzeń offline. Te ostatnie, na których występują najlepsi TikTokerzy, zawsze gromadzą wielu fanów, co z kolei pozwala na powiązanie ich z określoną marką.

Nie sposób zignorować dynamicznego rozwoju TikToka. Należy jednak pamiętać, że reklamowanie się na tej platformie nie pasuje do każdej marki. Najlepiej sprawdzą się tam te, które kierują swoje produkty do ludzi młodych, dlatego mimo wielu zalet TikToka warto dokładnie przemyśleć swoją decyzję. 

Artykuł powstał we współpracy z czasopismem Social Media Manager.

Zostaw odpowiedź