Hosting – nie tylko tani, ale i dobry?

0 227

O spory zawrót głowy może przyprawić wybór odpowiedniej firmy hostingowej. Olbrzymia liczba ofert sprawia, że zdecydowanie się na jedną z nich bywa niezwykle trudne.

Hostingodawcy prześcigają się w coraz to nowych gadżetach – audyty, kody reklamowe, kampanie e-mail, a nawet dostęp do bazy zdjęć. Te wszystkie z pozoru gratisy nie są jednak faktycznie bezpłatne, tylko doliczane i ukrywanie w cenie usługi. Warto się w takiej sytuacji zastanowić czy dany dodatek jest nam faktycznie potrzebny (a nawet jeśli jest, to czy nie taniej będzie nam zdecydować się na jego zakup oddzielnie).

Kolejnym ważnym elementem wyboru hostingu jest jego cena. Nie chodzi tu bynajmniej o cenę zakupu, bo obecnie trudno jest kupić serwer www drożej niż kilka – kilkanaście złotych za pierwszy rok. Kluczem jest tutaj cena usługi w kolejnych latach. Niestety, duża część firm hostingowych nie informuje lub sprytnie ukrywa przed klientem ten fakt. A ten, zachęcony hostingiem za grosza lub złotówkę nie spodziewa się, że za rok czeka go mały szok, gdy otrzyma fakturę na kilkaset złotych. Jedną z firm, która od początku swojej działalności (a te sięgają 2007 roku) jest HostingHouse.pl – w 100% polska firma oferująca tzw. tani hosting. – To prawda, że jednym z założeń powstania firmy była transparentność i przyzwoitość pod względem klienta – mówi Jonasz Fabiniak z Imaginio (właściciela hostinghouse.pl). – Nigdy nie chcieliśmy łapać klienta na tzw. haczyk i potem utrzymywać go na siłę wykorzystując jego brak czasu lub umiejętności na przeniesienie się do innej firmy. Dlatego też ceny na naszej stronie są jawne – zarówno w pierwszym roku, jak i w kolejnych latach. Nie licząc też przydatnych rzeczy typu bezpłatne certyfikaty SSL czy instalator WordPress, nie raczymy klientów dziwnymi dodatkami. Klient dostaje tylko to, czego potrzebuje.

Warto zatem przed zakupem usługi upewnić się, że tani hosting będzie faktycznie tani – przez cały czas trwania usługi, a nie tylko na początku.

Zostaw odpowiedź