TikTok to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie. W 2018 roku nie tylko przegoniła Ubera na pozycji najcenniejszego start-upu na świecie i była najchętniej pobieraną aplikacją w październiku ubiegłego roku, ale posiada ponad 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.
Badanie użytkowników TikTok w Polsce
Jednocześnie, dla większości osób pozostaje ona nieznana, ale to nic dziwnego, została bowiem stworzona z myślą o młodym pokoleniu. Niewiele o nich wiadomo, dlatego agencja influencer marketingu GetHero postanowiła znaleźć odpowiedź na pytanie: kim są użytkownicy TikTok w Polsce? Dlatego przeprowadziła pierwsze w Polsce badania wśród miłośników aplikacji.
Wzięło w nim udział 3814 fanów, którzy odpowiedzieli na pytania dotyczące zainteresowań, czasu spędzanego z aplikacją, czy demografii. Na tej podstawie badaczom udało się stworzyć obraz polskiego użytkownika TikTok.
– najliczniejsza grupa respondentów to osoby w wieku 13-15 lat;
– ponad 80% użytkowników korzysta z aplikacji dłużej niż rok;
– najliczniejszą grupę tworzą mieszkańcy mniejszych miejscowości i wsi;
– własne filmiki nagrywa ponad 70% badanych;
– użytkownicy obserwują średnio 150 polskich twórców.
Analitycy z GetHero prognozują, że osoby korzystające z platformy społecznościowej odczuwają potrzebę artystycznej ekspresji. Wyniki tego badania charakteryzują w sposób szczegółowy użytkowników aplikacji.